Skip to content

Det var en elaking…

mars 4, 2011

… men den snällare varianten av elakingar och risken för metastaser är inte sååå stor!

 Här står hon och äter i sin senaste kreation… sydd av en gammal T-skirt även den.  Matlusten har kommit tillbaka och allt börjar bli som vanligt. När vi höll på att göra oss klara för att åka in till stan för att ta bort stygnen ringde telefonen och det var veterinären som ville berätta om provsvaret som kommit och höra hur såret läker. Hon visste inte att vi skulle komma dit idag! Så vi fick beskedet på telefon. Visst hade jag  bakhuvudet att det kunde vara en elak tumör… men det satt väldigt långt bak… sa matte till husse!! Så hon fick en smärre chock av beskedet förstås!

Så här fint såg det ut innan vi åkte iväg… jättefina korsstygn torrt och fint sår som inte vållat oss några problem! Nu är stygnen borta och vi kan återgå till normalt liv igen. Hilda ska leva som vanligt och kan leva besvärsfri i många år till… med lite tur ska jag kanske tillägga. När vi ändå var där så visade vi upp mina (Märtas) två knölar som jag haft sen förra året… tror jag det var. Då sa man ju att det var vanliga fettknölar som äldre hundar ju kan få… men de ser inte lika ut och en av den ser inte ut som en fettknöl… så jag ska opereras på tisdag! Det blir med lugnande och under lokalbedövning så jag komma hem  redan efter ett par timmar och sen blir det till att vänta på provsvar igen då! Sen får det verkligen vara slut på elände för vår del!! För lååång tid framåt kan jag säga! 

Sen ska vi banta… båda två.!! Jag väger också för mycket… kan man fatta det… jag har alltid varit liten i maten och smal som en sticka… men nu har jag ett litet fettlager som veterinären tycker att vi ska ta bort! Dietmat och springa mer i skogen!! Så nu vill det till att snön smälter så vi kan ta oss ut ibland träden igen!!

Så ser det ut i det gula huset så här i början på mars året 2011… så nu kan det bara bli bättre tror vi och snön ska också börja tina bort nu tycker vi!!

No comments yet

Kommentera

