Skip to content

Sylördag…

februari 5, 2011

… och ännu en necessär… den sista på lång tid framöver. Nu måste det bli nåt annat gjort för min del.

Det här tyget har legat ihoppressat med mellanlägg och foder sen i höstas då jag läst i tidningen Fatquarter och där sett en idé om att få ut många necessärer från samma tygbit utan en massa spill. Men det blev aldrig sytt och idag tog jag det med mig på syträffen med quiltgruppen och här är resultatet.  Jag hittade lite bandstumpar som passade rätt bra till färgerna på tyget så det fick bli så här! Jag har bara sytt en nu… men resten får det nog ligga till sig till nästa höst… tror jag! Tyger klarar ju att ligga lite längre än vad ett paket leverpastej gör i kylskåpet… det är helt klart!!

Insidan fick fyra fack den här gången och det ryms en hel del i den.

Att gå på syträff är väldigt roligt och det är ett viktigt andningshål för mig. Där laddar jag mina batterier och får lite nya idéer. Vi har roligt och vi pratar om alla möjliga saker och händelser, vi dricker kaffe  och syr förstås lite också. Dessa träffar gör mig glad i flera dagar… så jag kan verkligen rekommendera denna företeelse!

3 kommentarer leave one →
  1. februari 6, 2011 17:48

    Åh så fiiin den blev!!!
    Gillar banden som pricken över i:et

    Ha det gott//Eva

    • februari 6, 2011 23:05

      Jodu… den där vaccinationen tog nog inte på mig… men inte är jag ledsen för det!! De små bandstumparna var nog ämnade till den där nessen tror jag … det var av en ren händelse jag hittade dem i en låda när jag städade ur den!
      Ha det gott du med!

  2. februari 9, 2011 21:24

    Vilka fantastiska necessärer du gör!!! Får man köpa en???? Skulle gärna vilja ha en…

Kommentera

